موتور آسانسور

نحوه تشخیص موتور ساسی اصل ایتالیا با موتور ساسی تقلبی

ترفند دوم شناسایی موتور ساسی تقلبی

• فلکه های موتور لئو ساسی ایتالیا به قطر 45 – 48 - 56 – 60 سانتیمتر می باشد که باید بر روی پلاک موتور اندازه آن به درستی درج شده باشد. در صورتیکه قطر فلکه درج شده بروی پلاک چیزی بجز مقادیر ذکر  شده است موتور شما تقلبی است .

ترفند سوم تشخیص موتور ساسی اصل

• دو رقم اول شماره سریال موتورهای ساسی، سال ساخت موتور است. در هنگام خرید می توانید شماره سریال و ساخت آن را چک نمایید.

ترفند چهارم تشخیص موتور ساسی تقلبی

• رنگ موتور‌های ساسی ایتالیا آبی می‌باشد، پس مدل‌های مشکی‌ و سبز ایتالیایی نیست.

مقدمه درباره موتورهای آسانسور تقلبی

امروزه خیلی از خریداران اطلاعی از تفاوت موتور ساسی اصل با موتور ساسی تقلبی ندارند . متاسفانه در چند وقت اخیر با افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت موتورهای وارداتی و شرایط ترخیص و گمرک و کمبود برند‌های اصلی‌، بسیاری از تولید کنندگان اقدام به تولید موتور‌های ایرانی‌ با نام برندهای معتبر اروپایی می کنند یکی از برند های معتبر اروپایی که در حال حاضر موتورهای تقلبی آن در بازار ایران وجود دارد موتورآلبرتو ساسی ایتالیا است . در حال حاضر یکسری از سودجویان اقدام به فروش موتورهای ساسی تقلبی مدل لئو می کنند و با عناوین ساسی ایرانی‌، ساسی مونتاژ ایران و یا حتی به نام ساسی ایتالیا اقدام به فروش کرده ا‌ند. گروه صنعتی بالابان با داشتن نمایندگی اصلی‌ شرکت آلبرتو ساسی ایتالیا قصد دارد نحوه تشخیص اصالت موتورهای ساسی ایتالیا را به شما اموزش دهد. پس با ما همراه باشید .

ترفند اول شناسایی موتور ساسی اصل

• موتور‌های طرح ساسی تقلبی تنها در مدل لئو ساخته شده است و بر روی دیگر مدل‌های تورو(TORO) و ام اف۴۸ (MF48) موتور طرح ساسی ایرانی‌ ساخته نشده است. از آنجایی که مدل‌های ایتالیایی لئو ساسی دارای توان های 5.5 کیلو وات و 7.3 کیلو وات هستند، اگر مدل‌ موتورهای لئو شما ۶.۱ و یا ۷.۵ کیلووات است، می توانید متوجه شوید که موتور تقلبی می‌باشد.

ترفند پنجم شناسایی موتور ساسی اصل

• پلاک موتور‌های ایتالیایی از جنس آلومینیومی مشکی‌ کامل بوده که دارای لبه‌ گرد شده می‌باشد و با پرچ به درب کلمپ(ترمینال) وصل شده است. فونت عدد روی پلاک هم اندازه بود و از نوع پهن (Bold) چاپ شده است ولی فونت نوشته های متن از نوع پهن نمی باشد. برای نمونه یک پلاک تقلبی و اصلی‌ با یک شماره سریال در پایین نشان داده شده است.

ترفند ششم شناسایی موتور ساسی اصل

• شماره سریال روی پلاک موتورساسی ایتالیا با شماره سریال هک شده بر روی بالای بدنه موتور یکسان می‌باشد. در صورتیکه سریال درج شده بروی پلاک با بدنه موتور متفات باشد موتور شما دارای اصالت نیست.

ترفند هفتم شناسایی موتور ساسی اصل

• ترمینال‌های داخل کلمپ(جعبه ترمینال) موتور‌های ایتالیایی، ساخت کشور آلمان بوده و ترمینال‌های موتور‌های تقلبی از جنس ایرانی‌ می‌باشد.

ترفند هشتم تشخیص موتور ساسی تقلبی

• سیم‌های وارد شده به ترمینال‌ بعضی‌ مدل‌های ایرانی‌ دارای مارک شرکت‌های ایرانی‌ و یا بدون لیبل می‌باشد در حالی‌ که سیم‌های موتور ایتالیایی ساخت شرکت Radox می‌باشد.

ترفند نهم شناسایی موتور ساسی اصل

• پالت چوبی موتور‌های ایتالیایی دارای مهر و سوختگی ساخت اروپا می‌باشد، اما پالت موتور‌های ایرانی‌ از جنس چوب‌های ایرانی‌ بوده و تراش خوردگی آنها مشخص می‌باشد.

ترفند دهم شناسایی موتور ساسی  تقلبی

•موتور ها در پالت ها با پلاستیک قرار میگیرند . روکش موتور‌های ساسی ایتالیا از جنس نایلون و به رنگ آبی کمرنگ می‌باشد. نایلون‌های سبزرنگ یا بیرنگ بر روی موتور‌ها نمایانگر تعویض یا اصلی‌ نبودن موتور می‌باشد.

 ترفند یازدهم شناسایی موتور ساسی اصل

• روتور و استاتور موتور‌های ایرانی‌ طرح ساسی توسط شرکت های داخلی‌ ساخته میشود که از نظر فنی‌ نیازمند باز کردن پوسته موتور جهت بررسی‌ می‌باشد.

توصیه مهم برای خریداران موتور ساسی خرید موتور ساسی

در صورتیکه قصد خرید موتور ساسی را دارید حتما از نمایندگان فروش شرکت ساسی ایتالیا در کشور اقدام به خرید نمایید. گروه صنعتی بالابان چندین سال است که یکی از نمایندگان رسمی ساسی ایتالیا در کشور است .کارشناسان فروش گروه صنعتی بالابان افتخار میکنند که بتوانند شما را در جهت یک خرید مطمئن و مناسب راهنمایی کنند.

 

 

بازگشت به لیست

12 نظر در “نحوه تشخیص موتور ساسی اصل ایتالیا با موتور ساسی تقلبی

  1. امیر گفت:

    خیلی ممنون بابت راهنمایی کامل شما درباره شناسایی موتور ساسی اصل وتقلبی

    1. mmpakdaman66 گفت:

      سپاس از نظر لطف شما

  2. زارعی گفت:

    با سلام بسیار کاربردی بود ممنونم

    1. mmpakdaman66 گفت:

      ممنون از اظهار لطف شما

  3. امیری گفت:

    سلام اتفاقا من چند هفته پیش یک موتور به اسم ساسی از اصفهان خریدم و به من اعلام کردند با گارانتی بالابان صنعت است اما بعد از خرید و استعلام از شرکت بالابان صنعت متوجه شدم که موتور تقلبی و کارت گارانتی ان جعلی است . ممنون از اینکه راهنمایی در ایسن زمینه به خریداران انجام میدهید .

    1. mmpakdaman66 گفت:

      در صورتیکه فروشنده اعلام میکند موتورگارانتی بالابان صنعت دارد حتما از طریق تماس با مجموعه گروه صنعتی بالابان از صحت گارانتی مطمئن شوید.

  4. جعفری تکران گفت:

    سلام ممنون از شما
    من موتوری رو دیدم که همه این مسخصات رو داره اما ضریب تبدیلش ۱/۴۵ هست ایا شما تایید میکنید این موتور رو به ضریب تبدیل اشاره نکردید

    1. arash.biazar گفت:

      با سلام. لطفا نوع موتور و عکس پلاک رو برامون ارسال فرمایید. میتوانیم از کارخانه ساسی اصل بودن موتور رو استعلام بگیریم.

  5. یاشار گفت:

    سلام، لطفا در خصوص اصالت موتور که عکس تصویر پلاک ان را فرستادم اظهار نظر فرمایید. نحوه ارسال عکس به چه شماره ای خواهد بود.

    1. admin گفت:

      با سلام
      تصویر پلاک موتور و موتور را به شماره 09903832050 از طریق واتس اپ یا تلگرام ارسال نمایید .

  6. علیرضا احمدیه گفت:

    بسیار عالی ممنون از آگاه سازی
    من موتور ساسی ۷ سال پیش خریدم الان فلکه اصلی خورده شده با راهنمایی شم مطمئن شدم موتر اصلی است و ایراد از بکسل است
    لطفا راهنمایی کنید فلکه مطمئن چه برندی تهیه کنم

    1. admin گفت:

      با سلام
      لطفا در صورت امکان عکس واضح از پلاک موتور خودتون رو برای ما ارسال نمایید تا راهنمایی لازم با توجه به مدل موتور به شما داده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *