سوالات متداول موتور آسانسور

لطفا پس از پر کردن فرم مربوط به خرابی موتور به صورت کامل و ارسال عکس و فیلم مربوط به همان پروژه و موتور که پلاک و مشکل به صورت کامل در آن نمایان باشد و ارسال آن از طریق ایمیل (balabansanatgroup@gmail.com) و یا شماره واتس اپ 09100467010 منتظر باشید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

موتور MP بالابان چون دارای فلایویل چدنی کوچک می باشد به منظور کارکرد با تابلو های درایو دار طراحی شده و بروی تابلو های دوسرعته به درستی کار نمیکند و دارای لرزش حرکتی می باشد.

در طراحی موتور MP، در بالای نشانگر روغن سوراخی جهت خروج اضافی روغن و یا بخارات روغن تعبیه گشته است که خروج چند قطره از آن باعث نگرانی نمی باشد.

روغن موتور MP بسیار شفاف بوده و ممکن است با نگاه کردن به نشانگر روغن به اشتباه تصور شود که روغن در دستگاه نیست. لطفا به منظور چک کردن دریچه روغن را باز کرده و موتور رو به حالت حرکت  درآورید. قطرات روغن درون دستگاه به صورت جهشی از درون دریچه به بیرون پرتاب می شوند. پس از بررسی دوباره دریچه روغن را ببندید.

روغن موتور MP ، از نوع واسکازین 320  میباشد ، در صورت نیاز با کارشناسان بالابان تماس بگیرید .

روغن موتور MGT، از نوع روغن پایه گیاهی می باشد ، در صورت نیاز با کارشناسان بالابان تماس بگیرید .لازم به ذکر است در صندوق های موتور MGT ، یک گالن 4 لیتری روغن  موجود می باشد.

خیر ، لطفا پس از پر کردن فرم مربوط به خرابی موتور به صورت کامل و ارسال عکس و فیلم مربوط به همان پروژه و موتور که پلاک و مشکل به صورت کامل در آن نمایان باشد و ارسال آن از طریق ایمیل (balabansanatgroup@gmail.com) و یا شماره واتس اپ 09100467010 منتظر باشید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

به گفته تیم فنی‌ زیلابگ(Ziehlabegg)، موتورهای شرکت زیلابگ برای شرایط سخت کاری طراحی شده است و تا وقتی‌ موتور از درجه گرما به رنگ قرمز نگشته است کار می‌کند. اما در حالت کلی‌ برای آسانسور‌های با ظرفیت بالا در پروژه‌های اداری/ تجاری که دارای ترافیک حرکتی‌ شلوغ و بالا میباشند معمولا از موتور‌های دارای فن خنک کننده و یا یک رنج بالاتر از موتور گیرلس زیلابگ استفاده میشود.

خیر، موتور گیرلس زیلابگ (Ziehlabegg) تماما در کارخانه آلمان زیلابگ تولید شده و در سراسر دنیا پخش میشود. این شایعات تنها از روی یک اشتباه کارخانه زیلابگ که از کامپیوترچاپ برچسب، روی دستگاه درحد فاصل سال ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۰ بوده است انتشار یافته است.

برچسب اشتباه زیلابگ

در ادامه نامه شرکت زیلابگ مبنی بر تولید تمام موتورهای سری Zatop در آلمان  را مشاهده میکنید.

سوالات متداول تابلو فرمان

تفاوت و مزیتی که تابلو فرمان درایو دار با نوع دوسرعته دارد این است که درایو با کنترل ولتاژ و فرکانس افزایش و یا کاهش سرعت را به صورت تدریجی ممکن می سازد .یعنی وقتی قرار است آسانسور از سرعت صفر(درحالت سکون) به حرکت درآید، این افزایش سرعت تدریجی و به نرمی است .درنتیجه نه شوک های ناگهانی به کابین وارد می شود و نه آسیبی متوجه موتور خواهد شد . این کار در کاهش مصرف برق نیز کاهش شایان توجهی ایجاد می کند که قطعا مزیت مهمی نسبت به تابلو فرمان دوسرعته به شمار می آید .

مدل های اکو به منظور ساختمان های تا 8 توقف(ایستگاه) طراحی شده است و مدل اقتصادی این مجموعه به شمار می رود. جهت مشاوره در مورد سفارش تابلو با کارشناسان واحد فروش گروه صنعتی بالابان تماس بگیرید.

برای بر طرف کردن این مشکل باید چند مورد را بررسی کرد از جمله

  • موتور به تابلو با کابل شیلدار وصل گردد.
  • اتصال ارت تابلو و ارت موتور چک شود.
  • درستی کابل انکودر و شیلد آن چک شود.
  • متناسب بودن وزنه تعادل و کابین چک شود.
  • درستی عملکرد انکودر موتور  چک شود .
  • با واحد خدمات تابلو گروه صنعتی بالابان تماس بگیرید.

انکودر موتور زیلابگ،آلبرتو ساسی ، سیکور و کلیه انکودرهای 1313 و یا 413 هایدن هاین دارای سیگنال های مشخص می باشند که پین های آن توسط سوکت مناسبی که بروی ورودی انکودر درایو قرار دارد متصل می شود .

ورودی انکودر

انکودر موتورهای چینی مونادرایو ،مگا ، بلولایت و ….. از نوع 1387 و یا 487 می باشد که دارای سیگنال های مشخص بوده که پین های ان توسط سوکت مناسبی که بروی ورودی انکودر درایو قرار دارد متصل می شود .

ورودی انکودر 1

مشروط به تامین توان موتور پروژه با درنظر گرفتن سرعت نامی موتور( سرعت روی پلاک و قبل از کم کردن آن ) و استفاده از ترمز ایمنی ، گاورنر و ضربه گیر مناسب برای سرعت نامی کاهش یافته با درایو بلامانع است . بطور مثال سرعت نامی موتور پروژه ما 1.6 m/s می باشد اما به دلیل محدودیت می خواهیم بصورت 1m/s راه اندازی می کنیم.

خیر، با توجه به درج سرعت نامی آسانسور در گواهینامه و تاییدیه صادره ،ضرورتی به این تعهد وجود ندارد. بدیهی است مسولیت هرگونه تغییر در مشخصات فنی آسانسور و از جمله سرعت نامی ( توسط درایو) با شرکت سرویس و نگهداری آسانسور که دارای قرارداد معتبر با مالک می باشد خواهد بود.

بله ، لطفا به قسمت آموزش و خدمات پس از فروش رفته و در قسمت کاتالوگ محصولات  فایل مربوط به تابلو فرمان سیلیکون را مطالعه نمایید.

لینک دانلود کاتالوگ تابلو فرمان سیلیکون