عمومی آسانسور

قیمت آسانسور 6 نفره و مشخصات آن

قیمت آسانسور 6 نفره

بر اساس جامعه آماری جمع آوری شده توسط گروه صنعتی بالابان، تقاضای آسانسور ۶ نفره (450 کیلوگرم)  در اکثر ساختمان های مسکونی 4-5 طبقه و کم واحد نسبت به بقیه آسانسورها بیشتر می باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم به آگاهی شما در ارتباط با قیمت آسانسور ۶ نفره  و همچنین پارامترهای مورد نیاز  برای خرید ان بیفزاییم تا بتوانید با دید بازتری آسانسور سازه خود را انتخاب کنید.

چه نوع ساختمان هایی با چه تعداد توقفی از آسانسور ۶ نفره استفاده می‌کنند

هر ساختمانی و با هر تعداد توقف می تواند آسانسور ۶ نفره را برای سازه خود انتخاب کند. ظرفیت آسانسور در سازه ها وابسته به نوع کاربری، موقعیت مکانی سازه، حجم ترافیک ساختمان، مقدار بودجه در نظر گرفته شده برای آسانسور سازه خود و ... می باشد. در ادامه برای هر یک از این پارامترها یک مثال میزنیم که بهتر این موضوع را لمس کنید، از نظر کاربری، آسانسور ۶ نفره برای سازه های اداری و تجاری پیشنهاد نمی شود به دلیل آن که سبب افزایش ترافیک ساختمان و افزایش استهلاک اسانسور می شود.

امروزه آسانسور علاوه بر اینکه یکی از نیازهای روزمره و ضروری در حمل و نقل ساکنین و یا کالا را در ساختمان ها پوشش می دهد به ابزاری لوکس نیز در اکثر ساختمان ها تبدیل شده است که سازندگان با استفاده از این ابزار سعی در نمایش هر چه بهتر و گران قیمت تر از ساختمان خود را دارند. هر چه فضای درون کابین اسانسور بزرگتر و زیباتر باشد، اسانسور کاربردی تر و مجلل تر به نظر میرسد. از این رو به سازندگان و کارفرمایان گرامی توصیه می شود که اگر سازه در حال ساخت شما لوکس محسوب می شود و یا در منطقه گرانتر شهر واقع شده است حتماً از آسانسور ۸ نفره و یا بیشتر از ۸ نفر استفاده کنید. از نظر بودجه ای باید توجه کنید که نوع موتور آسانسور شما و تمام متعلقات دیگر آسانسور وابسته به ظرفیت آسانسور است و افزایش ظرفیت آسانسور طبیعتا هزینه بیشتری را به شما متحمل خواهد کرد.

ابعاد چاله مورد نیاز جهت نصب آسانسور ۶ نفره

سایز اصلی چاله اسانسور هر سازه ای بعد از اجرای آهن کشی قابل اندازه‌گیری است. برای مثال اگر در هنگام بتن ریزی یا اتمام فوندانسیون اندازه چاهک  160*160 سانتی متر باشد و برای آهنکشی از نبشی سایز ۱۰ استفاده گردد، دهنه چاله شما به ۱۴۰ سانتیمتر تبدیل خواهد شد، به دلیل اینکه هر نوع درب فضای خاص مورد نیاز خود را دارد (برای مثال اگر درب80  تلسکوپی تمام اتوماتیک مد نظر شما باشد حداقل بایستی ۱۴۰ سانتی‌متر فضا داشته باشید) - برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با فضای مورد نیاز برای انواع درب های موجود در بازار می توانید به قسمت دربهای آسانسور سایت بالابان صنعت مراجعه فرمایید-. البته لازم به ذکر است که می‌توان درب ها را در داخل آهنکشی اجرا کرد که در این صورت حدود ۱۰ الی ۲۰ سانتیمتر از سایز کابین کاسته خواهد شد. با تمام این تفاسیر توصیه گروه فنی بالابان صنعت این است که برای اجرای آسانسور ۶ نفره حداقل اندازه چاله سازه شما ۱۶۰ *۱۶۰ سانتیمتر باشد تا بتوانید یک کابین ۶ نفره استاندارد داشته باشید. ابعاد کابین ۶ نفره که می‌توان برای سازه شما استفاده کرد بعد از نصب چهارچوب درب ها مشخص می‌شود اما اگر بخواهیم یک اندازه کلی برای مساحت کابین 6 نفر تعیین کنیم بازه مقابل نشان دهنده مساحت کابین ۶ نفر می‌باشد.

1.30 > مساحت کابین 6 نفره > 1.17

انواع موتور قابل استفاده برای اسانسور 6 نفره

موتورهای گیربکس ایرانی ۶ نفره

موتور گیربکس های مناسب آسانسور ۶ نفره معمولا با توانهای 5.5 کیلووات و یا ۶.۱ کیلووات با سرعت 1 متر بر ثانیه و یا موتورهای 7.3 کیلووات با سرعت 1.6متر بر ثانیه در بازار ارایه می شوند. موتورهای ایرانی که مورد تایید کارشناسان بالابان صنعت و فعالان صنعت آسانسور است، موتور MP بالابان، موتور پرگاس و موتور بهران می باشد. گروه صنعتی بالابان چندین سال است که قدم در عرصه تولید موتور آسانسور نهاده است و با بکارگیری قطعات اروپایی از جمله دنده ماردون تماماً وارداتی یک موتور مونتاژ شده و با قیمت فوق العاده مناسب را به بازار عرضه کرده است. این موتور شامل ۲۴ ماه گارانتی بی قید و شرط می باشد.

موتورهای گیربکس خارجی ۶ نفره

موتورهای خارجی متعددی در بازار آسانسور موجود است که در این قسمت به آنها می‌پردازیم. متاسفانه با افزایش نرخ ارز، واردات موتورهای خارجی همانند آلبرتو ساسی، ام جی تی، مونتاناری، سیکور و ... کاهش یافته و افراد سودجو بسیاری شروع به تولید مدل های تقلبی و کپی این موتورهای خارجی در ایران کردند و همچنان در حال عرضه و فروش این موتورهای تقلبی در بازار هستند. از سازندگان عزیز خواهشمند است جهت خرید موتور آسانسور حتماً از نمایندگی های رسمی این شرکت ها در ایران خرید نمایند تا بتوانند با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهند و به اصل بودن کالا اطمینان داشته باشند. گروه صنعتی بالابان با در اختیار داشتن نمایندگی و عاملیت فروش برندهای معتبر شرکت ساسی، ام جی تی، مونتاناری و سیکور ایتالیا در زمینه خدمات پس از فروش نیز خدماتی ارزنده را به مشتریان عزیز ارایه می نماید. نامه نمایندگی شرکت بالابان صنعت را می توانید در قسمت نمایندگی‌ سایت مشاهده فرمایید. روش دیگری که می‌توانید از اصالت کالای خود مطلع شوید این است که شماره سریال و یا عکس پلاک بر روی موتور را برای شرکت سازنده ارسال کنید و خواهان بررسی اصالت آن کالا شوید.

در صورت تمایل به استفاده از موتورهای گیربکس خارجی پیشنهاد گروه پیمان بالابان صنعت موتورهای ساسی، ام جی تی ایتالیا، مونتاناری و سیکور می باشد که سالیان زیادی در بازار ایران به خوشنامی فعالیت داشته اند.

موتورهای گیرلس خارجی 6 نفره

در ابتدا بهتر است به طور مختصر موتورهای گیرلس را توضیح دهیم. موتورهای گیرلس، موتورهایی فاقد گیربکس هستند و نسل جدیدی از موتورهای آسانسور می باشند. این نوع از موتورها را می‌توان موتورهای بی صدا با بازدهی بالا در نظر گرفت که مصرف برق بسیار کمتری را نسبت به موتورهای گیربکس دارا می باشند. موتورهای گیرلس مطرح که از کیفیت خوبی برخوردار می باشند به شرح زیر می باشد:

موتورهای اروپایی: زیلابگ، سیکور، مونتاناری، ویتور، ساسی

موتورهای چینی و ترک: بلولایت و مونودرایو و آکیش. لازم به ذکر است که موتورهای بلولایت و مونودرایو تولید کشور چین می باشند ولی با توجه به عملکرد این موتورها در چند سال اخیر کیفیت بالایی را از خود نشان می دهند.

انواع درب قابل استفاده برای آسانسور ۶ نفره

اولین موضوعی که در انتخاب درب آسانسور حائز اهمیت است ابعاد مفید چاله آسانسور می باشد. اگر در نظر بگیریم که سازه شما یک چاله استاندارد ۱۶۰*۱۶۰  سانتیمتر برای آسانسور ۶ نفره دارد می توان از دو نوع درب کابین تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده کرد. در صورت تمایل به استفاده از درب تمام اتوماتیک می‌توانید از درب تلسکوپی دولته سایز ۸۰ استفاده کنید. در صورتیکه چاله آسانسور سازه شما بزرگتر باشد مثلاً ۱۹۰ *۱۶۰ سانتیمتر، از درب های سانترال ۸۰ و یا تلسکوپی ۹۰ نیز می توانید استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ابعاد درب های موجود در بازار ایران را پروفایل سایت بالابان درب آسانسور پیدا کنید.

انواع ریل قابل استفاده برای آسانسور ۶ نفره

در ابتدا باید به این موضوع پرداخته شود که برندهای متعددی در بازار اسانسور موجود می باشد که شما می توانید برای آشنایی بیشتر با برندهای مطرح و خوب بازار به مقاله مربوط به ریل اسانسور و یا صفحه ریل آسانسور مراجعه نمایید. در کل پیشنهاد کارشناسان فنی گروه بالابان صنعت برند های زیر می باشد:

ریل مارازی ایتالیا

ریل ساورا اسپانیا

ریل مونته فرو ایتالیا

ریل چینی و ریل ترک

برای آسانسورهای ۶ نفره با تعداد توقف 4 الی 8 طبقه پیشنهاد می‌شود از ریل T9-T5  استفاده شود. ولی برای سازه های با توقف ۹ به بالا پیشنهاد می‌ گردد از ریل های T5-T16 استفاده گردد تا حرکت نرم تر و با کیفیت تری داشته باشید.

توجه فرمایید که ریل آسانسور سازه خود را از شرکت های معتبر تهیه فرمایید که بتوانید ریل اصلی را در سازه خود استفاده کنید. ریل های غیر اصل و بی کیفیت سبب لرزش کابین و کوتاه شدن عمر قطعات آسانسور در داخل چاه اسانسور می شود.

انواع کابین قابل استفاده برای اسانسور 6 نفره

قبل از اینکه به انواع کابین ها بپردازیم لازم به ذکر است که مساحت مفید کابین شش نفره به شرح ذیل می باشد:

1.30 < مساحت کابین 6 نفره > 1.17

انواع کابین هایی که در بازار موجود می باشند را می توانید در زیر مشاهده فرمایید:

  • تمام استیل
  • ام دی اف استیل
  • فرمیکا استیل
  • چوب

کابین استیل

طرح ها و مدل های بسیاری از کابین های استیل وجود دارند که تماماً سلیقه ای می باشد. ولی قیمتهای طرح های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. نکته‌ای که در مورد کابین استیل حائز اهمیت است، ضخامت ورق استیل می باشد. حداقل ضخامت ورق استیل در ساخت کابین با کیفیت باید 1.5میلیمتر می باشد.

حدود قیمت این کابین ها با ظرفیت 6 نفر می توانند از 5۰ میلیون تومان شروع شود.

کابین فرمیکا استیل

در ابتدا باید ذکر کرد که فرمیکا یک فرآورده چوبی می باشد که قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل است که کابین های فرمیکا استیل از ارزانترین کابین ها می باشد که حدود قیمت این کابین ها با ظرفیت ۶ نفره می‌تواند از ۲۱ میلیون تومان شروع می شود.

کابین ام دی اف استیل

این نوع از کابین ها ترکیبی از ام دی اف و استیل می باشد که علاوه بر مناسب بودن قیمت آن ، از نظر زیبایی جزو کابین های پرطرفدار این روزهای صنعت آسانسور می باشد. حدود قیمت این کابین ها با ظرفیت ۶ نفره می‌تواند از 30 میلیون تومان شروع می شود.

کابین چوبی

لوکس ترین و خاص ترین نوع کابین ها کابین ساخته شده از چوب طبیعی می باشد که به دلیل ارزنده بودن چوب گرانترین نوع کابین می باشد.

تخمین قیمت پکیج های مختلف آسانسور 6 نفره و 6 توقف:

برای یک آسانسور مورد قبول و استاندارد قیمت های مختلفی را می توان در نظر گرفت. به طور حتم در صورت استفاده از بهترین و بنام ترین برندهای خارجی قیمت آسانسور عددی به مراتب بالاتر از حد معمول در امده و در صورت استفاده از برندهای تمام ایرانی و قابل قبول، قیمت های مینیمم و حداقل را خواهیم داشت. اما ملاک قیمت های نوشته شده برای اسانسورهایی است که حداقل 10 سال بدون دردسر برای شما کارایی داشته باشند و نیازهای شما را تحت پوشش قرار دهند.

  1. پیشنهاد اولیه که تمام اقتصادی بوده و استفاده از موتور ایرانی، ریل ارزان قیمت و قطعات با حداقل قیمت ملاک می باشد.
  • موتور: گیربکس ایرانی MP و یا بهران
  • ریل:T9-T5 چینی یا ترک
  • درب: نیمه اتوماتیک
  • کابین: فرمیکا استیل
  • تابلو فرمان: بالابان و یا آریان
  • متعلقات: ایرانی

حدود قیمت: 350 الی 450 میلیون تومان

  1. پیشنهاد دوم آسانسور گیربکس با استفاده از برندهای ایتالیایی و کابین استیل و درب تمام اتوماتیک مطرح ایرانی می باشد. این پیشنهاد مخصوص استفاده در آسانسورهای ساختمان های لوکس و گران قیمتتر می باشد.
  • موتور: موتور گیربکس ساسی ایتالیا
  • ریل: T9-T5 مونته فرو ، مارازی یا ساورا
  • درب: تمام اتوماتیک
  • کابین: تمام استیل
  • تابلو فرمان: سیلیکون بالابان یا آریان
  • متعلقات: خارجی درجه 1

حدود قیمت: 480 الی 600 میلیون تومان

  1. پیشتهاد سوم آسانسور گیرلس متوسط با موتور چینی و قطعات استفاده شده متناسب و استاندارد ایرانی و خارجی برای به حداقل رساندن قیمت تمام شده آسانسور می باشد.
  • موتور: موتور گیرلس مونادرایو
  • ریل: T9-T5 چین درجه1
  • درب: تمام اتوماتیک
  • کابین: تمام استیل
  • تابلو فرمان: سیلیکون بالابان و یا آریان
  • متعلقات: خارجی درجه 1

حدود قیمت: 480 الی 600 میلیون تومان

  1. پیشتهاد چهارم آسانسور گیرلس با استفاده از موتور گیرلس برندهای اروپایی زیلابگ و سیکور و … ، ریل اروپایی و استفاده از درب سلکوم ترک و برندهای مطرح داخلی برای متعلقات که اسانسوری لوکس و گران قیمت تر را ایجاد می نماید.
  • موتور: موتور گیرلس برند اروپایی زیلابگ، سیکور، ساسی …
  • ریل: T9-T5 ساورا، مارازی و مونته فرو
  • درب: تمام اتوماتیک سلکوم
  • کابین: تمام استیل
  • تابلو فرمان: سیلیکون بالابان و یا آریان
  • متعلقات: خارجی و داخلی استاندارد

حدود قیمت: 600 الی 900 میلیون تومان

بازگشت به لیست

7 نظر در “قیمت آسانسور 6 نفره و مشخصات آن

  1. حبیب نظری گفت:

    برای عقد قرار داد با شرکت شما به چه صورت باید اقدام کرد؟

    1. mmpakdaman66 گفت:

      با سلام
      میتونید با هماهنگی قبلی بصورت حضوری شرکت تشریف بیارید در خدمتتون هستیم . آدرس هم داخل سایت هست.

  2. amir hossein گفت:

    لطفا در مورد قیمت آسانسور 8 نفره هم توضیح بدید. با تشکر

    1. mmpakdaman66 گفت:

      با سلام
      حتما در اسرع وقت این کار انجام خواهد شد .

  3. محمد گفت:

    با سلام
    برای ساختمان ۵طبق چه نوع آسانسوری را پیشنهاد میدهید؟قیمت آن چقدر است؟

    1. mmpakdaman66 گفت:

      با سلام
      جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه نصب آسانسور لطفا با واحد نصب شرکت به شماره 02196621482 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *